ZAKRES DZIAŁAŃ I ZADANIA URZĘDU
Urząd Miasta i Gminy w Zawichoscie stanowi aparat pomocniczy rady oraz jej komisji, a także burmistrza. Do zakresu działania urzędu należy zapewnienie warunków należytego wykonywania zadań: 1) własnych, wynikających z obowiązującego prawa,
2) z zakresu administracji rządowej i samorządowej innych szczebli, powierzonych na podstawie porozumień zawartych z gminą,
Wymienione wyżej zadania wykonują pracownicy stosownie do ich merytorycznych zakresów działania. Do zadań urzędu należy zapewnienie organom gminy pomocy w wykonywaniu ich zadań kompetencji. W szczególności do zadań urzędu należy: 1) przygotowywanie materiałów niezbędnych do podejmowania uchwał, wydawania decyzji, postanowień i innych aktów z zakresu administracji publicznej oraz podejmowania innych czynności prawnych przez organy gminy,
2) wykonywanie - na podstawie udzielonych upoważnień - czynności wchodzących w zakres zadań gminy,
3) zapewnienie organom gminy możliwości przyjmowania, rozpatrywania oraz załatwiania skarg i wniosków,
4) przygotowanie budżetu gminy oraz innych aktów prawa miejscowego,
5) realizacja innych obowiązków i uprawnień wynikających z przepisów prawa oraz uchwał organów gminy,
6) zapewnienie warunków organizacyjnych do odbywania sesji rady i posiedzeń komisji,
7) prowadzenie zbioru przepisów gminnych dostępnego do wglądu w siedzibie urzędu,
8) wykonywanie prac kancelaryjnych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, a w szczególności:
a) przyjmowanie, rozdział, przekazywanie i wysyłanie korespondencji,
b) prowadzenie wewnętrznego obiegu akt,
d) przekazywanie akt do archiwów,
e) realizacja obowiązków i uprawnień służących urzędowi jako pracodawcy - zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa pracy.
Pracownicy Urzędu Gminy są odpowiedzialni przed burmistrzem za wykonywanie zadań określonych dla poszczególnych stanowisk, a w szczególności za: 1) przygotowywanie projektów zarządzeń, uchwał pod obrady zarządu i rady,
2) właściwe przyjmowanie i załatwianie interesantów,
3) terminowe załatwianie spraw,
4) pełną znajomość przepisów prawnych w zakresie obowiązującym na danym stanowisku pracy.
Pracownicy zatrudnieni w urzędzie realizują zadania wynikające z przepisów prawa i Regulaminu Organizacyjnego Urzędu w zakresie ich właściwości rzeczowej jak również są zobowiązani do współdziałania z pozostałymi komórkami organizacyjnymi urzędu, w szczególności w zakresie wymiany informacji i wzajemnych konsultacji. |