W styczniu i lutym odbyła się rekrutacja Beneficjentów Ostatecznych. W projekcie bierze udział 20 BO (13K,7M), w tym 2 kobiety, które kontynuują swój udział w projekcie i 18 nowych BO (11K, 7M). W marcu rozpoczęły się zajęcia z doradztwa zawodowego indywidualnego. Celem zajęć jest zdiagnozowanie osobowości i predyspozycji zawodowych osób uczestniczących w projekcie. Podpisano 10 kontraktów socjalnych. Prowadzona była praca socjalna z Beneficjentami metodą indywidualnego przypadku, w oparciu o kontrakt socjalny
Od kwietnia do czerwca w ramach projektu systemowego realizowane były zajęcia warsztatowe, których celem było kształcenie kompetencji miękkich Beneficjentów. W kwietniu odbywały się zajęcia z doradztwa zawodowego indywidualnego. W maju i czerwcu realizowane były zajęcia z doradztwa zawodowego grupowego. Tematyka zajęć obejmowała tworzenie Indywidualnego Planu Działania, analizę ogłoszeń prasowych i internetowych, omówienie lokalnego rynku pracy oraz przygotowanie dokumentów aplikacyjnych. Podczas zajęć z doradztwa zawodowego główny nacisk kładziony był na przeciwdziałanie segregacji pionowej i poziomej na rynku pracy. W maju i czerwcu odbyły się także warsztaty treningu kompetencji i umiejętności społecznych. Tematy zajęć były następujące: I. Podstawy komunikacji interpersonalnej. Komunikacja werbalna i niewerbalna. Zasady budowania współpracy, struktura ról grupowych i komunikowania się w grupie. II. Budowanie poczucia własnej wartości, ocena kompetencji osobistych i zawodowych. Trening radzenia sobie ze stresem w sytuacjach społecznych. III. Wybrane techniki autoprezentacji, sposoby wyrażania ekspresji słownej i bezsłownej. Trening umiejętności decyzyjnych. W maju i czerwcu realizowane były także zajęcia informatyczne. Tematyka zajęć obejmowała: I. Podstawy edytora tekstu Microsoft Word 2003,2007 II. Podstawy Internetu. W maju Beneficjenci otrzymali dodatkowe wsparcie w postaci poradnictwa prawnego. Dwie Beneficjentki biorące udział w projekcie kontynuowały kształcenie, jedna z nich na studiach wyższych, druga w szkole policealnej. W maju rozpoczęło pracę 2 asystentów rodzin. Pracownicy socjalni prowadzili pracę socjalną metodą indywidualnego przypadku, w oparciu o kontrakt socjalny. |