This is alternative content.

dzisiaj jest: 28 września 2021. imieniny: Marek, Wacław
flaga Polski 

This is alternative content.

O PROJEKCIE

O PROJEKCIE

     Projekt Mądry przedszkolak  realizowany był w okresie  wrzesień  2011r  czerwiec 2012r. Skierowany był  do dzieci uczęszczających do  Przedszkola Samorządowego   w Zawichoście. Udział w projekcie wzięło 45 dzieci. Środki  na realizację  projektu pochodziły ze środków Unii Europejskiej w ramach  Europejskiego Funduszu Społecznego Kapitał Ludzki , działanie 9.5 Oddolne Inicjatywy edukacyjne na obszarach wiejskich. Pozyskane zostały przez Stowarzyszenie Człowiek Człowiekowi Piotrowice 18

    Zajęcia w ramach projektu prowadzone były na bazie autorskiego programu Akademii  Nauki  „ Mały odkrywca w przedszkolu” Zajęcia przeprowadzone były przez uprzednio przeszkolonych nauczycieli przedszkola.

   W ramach realizacji projektu odbyło się 60 zajęć .Każde dziecko  otrzymało komplet materiałów do zajęć. Program podzielony był  na 8 książeczek, które dziecko, poprzez zabawę, uczyło się czytać. Każda książeczka poruszała ciekawe zagadnienie, dotyczące otaczającego świata. Zanim dziecko dostało książeczkę, zapoznało się najpierw z wyrazami, z których zbudowana jest treść książeczki a później eksperymentowało z nimi. Program wykorzystał  niezwykły potencjał intelektualny dzieci, które są w wieku przedszkolnym. Podczas zabaw i doświadczeń dzieci uczą czytania swoje misie, przez co mimowolnie same nabywają tę umiejętność. Dzieci uczą się nie wiedząc o tym. Poprzez eksperymenty chemiczno-fizyczne i poznawanie zwykłych – ale niezwykłych zjawisk, z którymi stykamy się na co dzień, rozbudzają w sobie fascynację i chęć poznawania świata. W programie pojawia się postać tajemniczego „Zaczarowanego Zajączka”. Zajączek, pisząc listy do dzieci, inspiruje maluchy do przeprowadzania eksperymentów i badań. Niektóre z nich obrazują celowość codziennych, drobnych działań - obserwacja napięcia powierzchniowego wody, eksperyment z olejem i z wodą mydlaną, ukazuje maluchom zasady higieny osobistej i konieczność mycia rączek. Eksperyment ze śliną i chlebem pokazuje, że warto myć zęby po posiłku. Demonstracja przemiany energii elektrycznej i kinestetycznej w energię cieplną i uświadomienie dzieciom ciepła ich ciała, obrazuje konieczność ochrony tego ciepła i sensowność ubierania się. Podczas zajęć jest dużo ruchu. Dzieci utrwalają wyrazy, nosząc je zawieszone na szyi, skacząc po nich jak po kamieniach np. przechodząc przez rwący strumień, bawiąc się w ciepło/zimno czy w chowanego. Maluchy poznają literki, ale tylko w wyrazach, z którymi są związane emocjonalnie, np. pierwsza litera swojego imienia, imienia mamy i taty. Działania projektu skierowane były również do rodziców dzieci. W ramach projektu odbyły się warsztaty dla rodziców

   I warsztat  „ Genialny umysł dziecka”  na których rodzicom zostały przekazane informacje na temat psychologii rozwojowej dziecka, ze szczególnym zwróceniem uwagi na zagadnienia związane  z pamięcią i koncentracją

   II warsztat” Indywidualne wzorce myślenia – czyli uczenia się a emocje”

Warsztaty miały na celu nauczenie rodziców jak określać indywidualne wzorce myślenia swoje jak i swoich dzieci, oraz jak pracować z dzieckiem u którego pewne cechy dominują. Odpowiednie postępowanie z dzieckiem wspomoże jego proces edukacji

I   II warsztat „ dziel obowiązki mnóż korzyści”- jak rodzice winni dzielić obowiązki związane z wychowaniem i edukacja dzieci.

Warsztaty dla rodziców w ramach projektu zostały przeprowadzone przez  doświadczonych trenerów Akademii Nauki , oraz psychologa.

Udział wzięło 47 rodziców.

Na realizację projektu przeznaczono 49,326 zł